Fotod: Kooli vilistlaskogu sai tuule tiibadesse

Laupäeval, 18. novembril asutasid kooli vilistlased eesotsas Andres Siitani, Siiri Siimeri, Olav Ehala, Hirvo Surva ja paljude teistega vilistlaskogu, rääkimaks enam kaasa kooli arengut puudutavates küsimustes.

Otsustati, et vilistlaskogusse võivad kuuluda kõik Otsa kooli lõpetanud kui ka koolis õppinud endised õpilased. Lisaks on vilistlaskoguga oodatud liituma õpetajad, kes on koolis õpetanud vähemalt viis aastat.

Soovime värskele vilistlaskogule jõudu heade mõtete elluviimisel!

Ühtlasi palume kõigil vilistlastel liituda kooli vilistlaste meililistiga, selleks tuleks saata oma toimiv e-postiaadress meiliaadressile riina.kallas@otsakool.edu.ee.

 

Õpilased varjutasid tunde

Töövarjupäev tõi kooli elevust, sest paljudel huvilistel avanes võimalus tulla vaatama, kuidas tunnid meie koolis välja näevad.
Nagu ütles Viljandi Gümnaasiumi õpilane Mari Piirisalu, tuli ta kooli väga kõrgete ootustega ja need ootused said täielikult täidetud. Sellest paremat hinnangut on väga raske tahta.

Viljandi Muusikakooli õpilane Liis Rull varjutas kooridirigenti Ksenija Grabovat. Tema hilisemad muljed olid: “Kooli õhkkond oli esimestest hetkedest peale avatud ja inspireeriv (ehk on asi selles, et kogu maja on täis muusikuid…). Väga põnev oli lisaks kolmele eripalgelisele erialatunnile jälgida ka näiteks seda, kuidas õppekooris sündis muusika õpilaste omavahelisest koostööst. Sain omajagu mõtteainet, kus ma ise aasta pärast õppida võiks, ja veel omamoodi meeneks üks kooripartituurigi. Igatahes võin kindla peale öelda, et minu kogemuste pagasisse lisandus eilsest igati tore varjutamiskogemus.”

Aitäh kõigile, kes päeva kauniks tegid!

Otsa kooli direktoriks valiti Ivo Lille

Georg Otsa nimelise Tallinna Muusikakooli direktori ametisse astub Ivo Lille, kes töötab praegu Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias õppejõuna, mängib saksofoni paljudes ansamblites ja orkestrites ning on mitmete muusikaürituste ja -ettevõtmiste eestvedaja.

Saksofonist Ivo Lille on õppinud Georg Otsa nimelises Tallina Muusikakoolis. Kõrghariduse omandas ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias ning samas on ta kaitsnud ka doktorikraadi. Magistriõpingud läbis Ivo Lille Soomes Sibeliuse Akadeemias.

Ivo Lille on töötanud õpetajana Nõmme Muusikakoolis, alates 2004. aastast on ta Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia õppejõud.

Valikukomisjoni esimehe, ministeeriumi kutsehariduse osakonna asejuhataja Teet Tiko sõnul sai Ivo Lille valikul määravaks tema selge visioon kooli juhtimisest ja arengueesmärkidest. „Ivo Lille kandidatuuri kasuks rääkisid nii pikaajaline pedagoogilise töö kogemus kui ka doktorikraad oma erialal. Ta on tunnustaud muusik nii klassikalise kui ka džässmuusika valdkonnas,“ lisas Tiko.

Ivo Lille alustab tööd Georg Otsa nimelise Tallinna Muusikakooli direktorina lähikuudel.

Direktori konkursil osales kokku kümme kandidaati.

Haridus- ja teadusministeeriumi vastava teate leiab siit.

Ivo Lille

Kool toetab Eesti Vähiliidu heategevuskontserti

Otsa kooli õpilased ja õpetajad esinevad neljapäeval, 9. novembril kell 19 Estonia Kontserdisaalis toimuval heategevuskontserdil “Elu armastan sind”, millega Eesti Vähiliit tähistab oma 25. sünnipäeva.

Unustamatuid armastuslaule esitavad Jaakko Ryhänen – ooperilaulja Soomest, Helen Lokuta, Kristel Pärtna ja Rene Soom (RO Estonia). Nele-Liis Vaiksoo, Sandra Nurmsalu, Karl-Erik Taukar ja Kalle Sepp. Esinevad kooli noored solistid.

Kontserdi esimeses pooles saadab soliste Otsa kooli sümfooniaorkester, dirigendiks Lauri Sirp. Teises pooles kooli bigband, eesotsas muusikajuhi ja dirigendi Siim Aimlaga. Kontserdi kunstiline juht on Arne Mikk (RO Estonia). Piletid on saadaval Piletilevis, saadud tuluga toetab liit võitlust rinnavähiga.

Kontserdi salvestab Eesti rahvusringhääling ja esimene saade, mille ajal on televaatajatel võimalik teha annetusi, on ETV-s eetris laupäeval, 11. novembril kell 19.35.

Kõik huvilised on neljapäeval oodatud head muusikat kuulama!

Kooli esindajad väisasid kammermuusikaõpetajate assotsiatsiooni konverentsi

Kitarri- ja ansambliõpetaja Kirill Ogorodnikov ning klaveri- ja kammermuusikaõpetaja Piret Väinmaa viibisid 3.-5. novembril Euroopa Kammermuusikaõpetajate Assotsiatsiooni (European Chamber Music Teachers´ Association) sügiskonverentsil Inglismaal.

Konverentsi raames toimunud liikmete foorumil tegi Piret Väinmaa ettekande „Chamber Music of Eduard Tubin in the context of publishing his complete works“.

Euroopa Kammermuusikaõpetajate Assotsiatsioon, mille liikmeks Otsa kool hiljuti astus, korraldab konverentse kaks korda aastas. Nende käigus toimuvad kammermuusikateemalised meistrikursused, loengud, ümarlauadiskussioonid ning kontserdid.

Assotsiatsioon on ellu kutsutud üleeuroopalise projektina Jyväskyläs aastal 2007, eesmärgiga arendada Euroopa muusikaõppeasutuste kammermuusika õppekavu rahvusvahelise koostöö kaudu.

Lähemat infot saab assotsiatsiooni kodulehelt: www.ecmta.eu

Kõla kullaprooviga, sõna kulla kaaluga

Oktoobri keskel oli Otsa kooli keelpilliosakonna ning vabariigi keelpilliõpetajate külaliseks Helsingi Sibeliuse akadeemia viiuliprofessor ja viiulisolist Rèka Szilvay. Aset leidis koolitus “Miks ja kuidas?”, mis käsitles probleeme keelpillimängus. Seekordne “Miks ja kuidas? “ oli järjekorras juba üheteistkümnes.

Rèka Szilvay polnud Tallinnas esmakordselt: aastal 2011 esines ta koos Otsa kooli keelpilliõpetajatega Haapsalu Rahvusvahelisel Keelpillifestivalil; 2013 toimusid Otsa koolis tema eelmised meistriklassid.

R. Szilvay on oma õpetuses keskendunud ergonoomikale ehk otstarbekale kehakasutusele. Pole saladus, et mängupingete pikaajaline alalhoid viib ülekoormustraumadeni ja halvemal juhul invaliidistumiseni. Targad ei lase asjal selleni jõuda. Esimese näitena meenub viiuliguru Yehudi Menuhin, kes pöördus otsustavalt Alexanderi tehnika poole ja kelle imeline mäng oli ühtlasi kui fookuses oleku etalon. Nimelt suunab ergonoomiline otstarbekus ja protsessile keskendumine täpsusele, samal ajal kui pingeline lõppeesmärgile suunatus ähmastab fookust. Liigsete pingete korral pole pealegi võimalik jõuda sügava, vaba ja jõulise kõlani, mida me ometi nii väga soovime.

Rèka Szilvay kasutab mängides samuti Alexanderi tehnikat, kuid ta on uurinud põhjalikult ka füsioteraapiat. Juba mitmendat aastat töötab tema ettevõtmisel Sibeliuse Akadeemias Viuluklinikka (Viiulikliinik), kuhu tulevad mängijad, kes soovivad omandada suuremat mänguvabadust või kellel on valud juba tekkinud. Tunnid toimuvad koostöös füsioterapeudiga, õhukeses spordiriietuses, et vaadelda keha ja käte tööd ning leida võimalik pingete allikas. Pinged pole tihti valuga samas piirkonnas, vaid võivad paikneda sellest päris kaugel.

Meie koolitus oli vormilt tavapärane meistriklass, kus püüti pingetele jälile jõuda ja leevendada neid muusikaliste eesmärkide kaudu. Professor näitas pillil palju ette, püüdes äratada mängijate kõrva, fantaasiat ning füüsilist tundlikkust. Iga tema sõna oli kaalutud ja õpilasest lähtuv, enamasti jõuti tunni lõpuks ka erutava kõlalise muutuseni.

Rèka Szilvay enda mäng on kui kullavihm: sätendavalt selge ja sügava paitava kõlaga. Seda oli võimalik nautida 15. oktoobri matinée-kontserdil, kus ta esitas koos oma viiuliklassi kontsertmeistri, Otsa kooli vilistlase Irina Zahharenkovaga Sibeliuse, Brahmsi ja Bartòki teoseid.

Rèka pillide ümber on olnud segadust: kuna aastate eest oli tal võimalik kasutada Soome Pangale kuuluvat Stradivariuse viiulit, levis Haapsalu festivalil kumu, et ka seal esitatud Vivaldi “Aastaajad” kanti ette Stradivariusel. Tegelikult mängis ta tol hetkel täiesti uue pilliga. Kuid Otsa kooli eelmisel koolitusel oli tal tõesti taas käes Stradivarius, mida sai puutuda isegi mõni õpilane. Seetõttu oli eriti hästi näha, kuidas ka Stradivariuse viiul võib teha vene vabrikupilli häält, kui kõlataotlus ja mänguvõtted ei ulatu kaugemale.
Tänavu nautisime Szilvay mängu kõlarikkust sametisel Vuillaume’i viiulil, mis kuulub talle endale.

Rèka Szilvay on Otsa koolis alati oodatud külaline. Inspiratsioon ja huvi, mida ta õpilastesse süstib, kannab kindlasti pikaajalist vilja. Aitäh talle!

Rèka Szilvay meistriklassist kirjutas klassika suuna arendusjuht Lembi Mets

Round Table’i finaalkontserdil jagati auhindu

Neljapäeval, 19. oktoobril KUMUs toimunud Round Table’i klubi finaalkontserdil võitis peapreemia – õppimist toetava stipendiumi – klaveriõpilane Karl Reimand. Klubilise liikumise Ladies Circle Estonia auhinna sai omaloomingulise laulu “Mystery Man” esitamise eest Kristi Raias.

Esimest korda jagas auhindu Otsa kooli esindus (žüriisse kuulusid Erkki Piisang, Lembi Mets, Siim Aimla, Mare Väljataga ja Raili Sule), andes põhiauhinna marimbal ja vibrafonil mänginud Teodor Hirvojale. Klassika suunal tõsteti esile Brigitta Listra ja rütmimuusika suunal Kristi Raias.  Publiku lemmiku tiitli pälvis kitarriduo Paula Pajusaar ja Taavi-Hans Kõlar.

Otsa kooli õpilaste toetuseks loodud konkurss toimus juba 22. korda. Konkursi eesmärgiks on anda õpilastele võimalus esineda suuremale publikule väljaspool kooli, rikastades seeläbi noorte muusikute lavakogemust.

Konkursi korraldajaks on klubi Round Table 5 Tallinn NORD, mis kuulub 1927. aastal Inglismaalt alguse saanud heategevust toetavasse liikumisse. Tänaseks tegutseb Round Table 58 riigis. Eestis on loodud kokku 13 klubi, mis asuvad Tallinnas, Tartus, Pärnus, Paides, Kuressaares, Haapsalus ja Kärdlas.

Aitäh Round Table’ile konkursi toetamise eest!

Round Table`i konkursi 2017. aasta finalistid olid:
Laura-Retti Laos
Karl Reimand
Brigitta Listra
Teodor Hirvoja
Arina Makarenko
Laura Klesment
Anita Maasalu
Brenda Pärtel
Katri Urke
Saksofonikvartett
Paula Pajusaar ja Taavi-Hans Kõlar
Kristi Raias
Maarja Haamer
Marianne Leibur

 

Pilte konkursi finaalist:

Konkursi eelvoor, 6. okt. 2017 kooli saalis:

Katariina Liimataineni klaveri- ja kammermuusika kursus

27. ja 28. oktoobril on meie koolis erakordne võimalus osaleda rahvusvahelisel klaveri- ja kammermuusika kursusel, mille juhendajaks on professor ja pianist Katariina Liimatainen, kes on Kuopio Konservatooriumi õppejõud, Soome klaveriõpetajate Ühingu juhatuse liige ja Euroopa Kammermuusikaõpetajate Assotsiatsiooni aseesimees.

Liimatainen õpetab regulaarselt meistrikursustel kõikjal Skandinaavias ja Euroopas. Ta on õppinud Helsingis, Prahas, Viinis ja samuti Moskva Konservatooriumis.

Kursusele on oodatud pianistid, klaveriansamblid ja kammeransamblid, sealhulgas ka need, mille koosseisus pole klaverit. Registreerida saab kuni 22. oktoobrini.

Vaata lähemalt siit.

 

Fotod: Kontsert Venda Tammanni auks

Laupäeval, 14. oktoobril mälestas kool tuntud akordionimängijat, kooli kauaaegset akordioni ja kandle osakonna juhatajat ning pedagoogi Venda Tammanni.
Üritus algas lillede asetamisega Venda Tammanni haulale Rahumäe surnuaial, endiste akordionipedagoogide piltide avamisega Otsa kooli akordioniklassis ja kontserdiga. Üritusel oli ligi 50 esinejat ja saalitäis kuulajaid. Üritus toimus koostöös MTÜ-ga Akordionikool ja Eesti Akordioniliit. Projekti toetas Eesti Kultuurkapital.

Ülle Sisa noortele muusikutele: olge muusikasse pidevalt armunud!

Klaveriõpetaja Ülle Sisa on seda ühiskonna ühte olulisemat ametit – õpetaja ametit – pidanud üle viiekümne aasta. Õpetajate päeva puhul antud intervjuus soovitab ta muusikat õppivatele noortele olla pidevalt armunud muusikasse ja pühenduda kirglikult oma tööle. Intervjuu tegi kooli infojuht Riina Kallas.

Kultuurkapital andis Teile väga olulise preemia, mis väärtustab õpetajaid ja eelkõige eesti muusikaõpetajaid. Otsa kooli koolipere poolt soovime Teile selle preemia ja ka saabunud õpetajate päeva puhul palju õnne!

Aitäh!

Aastate jooksul on Teil välja kujunenud oma kompleksne õpetussüsteem. Usun, et paljud tahavad teada, millised on olnud Teie kui pedagoogi põhiprintsiibid, millest olete oma töös lähtunud?

Kuivõrd klaverimäng on tõeliselt mitmekülgseid oskusi nõudev komplitseeritud tegevus, on seda ka selle õpetamine. Seda võiks võrrelda mitme tundmatuga võrrandi lahendamisega, kus vastuseni jõudmiseks on olemas erinevaid lahenduskäike. Oluline on leida tundmatud ja võimalikult otsem tee soovitud tulemuseni.

Kasutades seda võrdlust, on minu jaoks kaheks tundmatuks õpilane ja õpetatav muusikateos, millede koodide murdmise oskusest sõltub edasise töö tempo, sisu ja kvaliteet.

Õpilase puhul arvestan tema isikuomadusi, oskusi, võimeid, soove ja huve. Teose puhul teen endale selgeks kõik vajaminevad parameetrid selle õpetamiseks ja interpreteerimiseks. Siis algab õpilasega koostöös tee otsimine seatud sihtide poole. Proovin pilku alati hoida kaugemal ees ja valida vastavalt sellele nägemusele igale õpilasele just temale vajaminevaid oskusi arendava repertuaari.

Põhiprintsiip, kui seda üldse sõnastada saab, on lihtne: kõik mida teed, tee nii hästi kui just sina suudad. See kehtib minu klassis nii õpilasele kui ka õpetajale!

Millal olite kindel, et tahate klaveriõpetajaks saada?

Intervjuud saab täispikkuses lugeda siit.