Kooli esindajad väisasid kammermuusikaõpetajate assotsiatsiooni konverentsi

Kitarri- ja ansambliõpetaja Kirill Ogorodnikov ning klaveri- ja kammermuusikaõpetaja Piret Väinmaa viibisid 3.-5. novembril Euroopa Kammermuusikaõpetajate Assotsiatsiooni (European Chamber Music Teachers´ Association) sügiskonverentsil Inglismaal.

Konverentsi raames toimunud liikmete foorumil tegi Piret Väinmaa ettekande „Chamber Music of Eduard Tubin in the context of publishing his complete works“.

Euroopa Kammermuusikaõpetajate Assotsiatsioon, mille liikmeks Otsa kool hiljuti astus, korraldab konverentse kaks korda aastas. Nende käigus toimuvad kammermuusikateemalised meistrikursused, loengud, ümarlauadiskussioonid ning kontserdid.

Assotsiatsioon on ellu kutsutud üleeuroopalise projektina Jyväskyläs aastal 2007, eesmärgiga arendada Euroopa muusikaõppeasutuste kammermuusika õppekavu rahvusvahelise koostöö kaudu.

Lähemat infot saab assotsiatsiooni kodulehelt: www.ecmta.eu

Kõla kullaprooviga, sõna kulla kaaluga

Oktoobri keskel oli Otsa kooli keelpilliosakonna ning vabariigi keelpilliõpetajate külaliseks Helsingi Sibeliuse akadeemia viiuliprofessor ja viiulisolist Rèka Szilvay. Aset leidis koolitus “Miks ja kuidas?”, mis käsitles probleeme keelpillimängus. Seekordne “Miks ja kuidas? “ oli järjekorras juba üheteistkümnes.

Rèka Szilvay polnud Tallinnas esmakordselt: aastal 2011 esines ta koos Otsa kooli keelpilliõpetajatega Haapsalu Rahvusvahelisel Keelpillifestivalil; 2013 toimusid Otsa koolis tema eelmised meistriklassid.

R. Szilvay on oma õpetuses keskendunud ergonoomikale ehk otstarbekale kehakasutusele. Pole saladus, et mängupingete pikaajaline alalhoid viib ülekoormustraumadeni ja halvemal juhul invaliidistumiseni. Targad ei lase asjal selleni jõuda. Esimese näitena meenub viiuliguru Yehudi Menuhin, kes pöördus otsustavalt Alexanderi tehnika poole ja kelle imeline mäng oli ühtlasi kui fookuses oleku etalon. Nimelt suunab ergonoomiline otstarbekus ja protsessile keskendumine täpsusele, samal ajal kui pingeline lõppeesmärgile suunatus ähmastab fookust. Liigsete pingete korral pole pealegi võimalik jõuda sügava, vaba ja jõulise kõlani, mida me ometi nii väga soovime.

Rèka Szilvay kasutab mängides samuti Alexanderi tehnikat, kuid ta on uurinud põhjalikult ka füsioteraapiat. Juba mitmendat aastat töötab tema ettevõtmisel Sibeliuse Akadeemias Viuluklinikka (Viiulikliinik), kuhu tulevad mängijad, kes soovivad omandada suuremat mänguvabadust või kellel on valud juba tekkinud. Tunnid toimuvad koostöös füsioterapeudiga, õhukeses spordiriietuses, et vaadelda keha ja käte tööd ning leida võimalik pingete allikas. Pinged pole tihti valuga samas piirkonnas, vaid võivad paikneda sellest päris kaugel.

Meie koolitus oli vormilt tavapärane meistriklass, kus püüti pingetele jälile jõuda ja leevendada neid muusikaliste eesmärkide kaudu. Professor näitas pillil palju ette, püüdes äratada mängijate kõrva, fantaasiat ning füüsilist tundlikkust. Iga tema sõna oli kaalutud ja õpilasest lähtuv, enamasti jõuti tunni lõpuks ka erutava kõlalise muutuseni.

Rèka Szilvay enda mäng on kui kullavihm: sätendavalt selge ja sügava paitava kõlaga. Seda oli võimalik nautida 15. oktoobri matinée-kontserdil, kus ta esitas koos oma viiuliklassi kontsertmeistri, Otsa kooli vilistlase Irina Zahharenkovaga Sibeliuse, Brahmsi ja Bartòki teoseid.

Rèka pillide ümber on olnud segadust: kuna aastate eest oli tal võimalik kasutada Soome Pangale kuuluvat Stradivariuse viiulit, levis Haapsalu festivalil kumu, et ka seal esitatud Vivaldi “Aastaajad” kanti ette Stradivariusel. Tegelikult mängis ta tol hetkel täiesti uue pilliga. Kuid Otsa kooli eelmisel koolitusel oli tal tõesti taas käes Stradivarius, mida sai puutuda isegi mõni õpilane. Seetõttu oli eriti hästi näha, kuidas ka Stradivariuse viiul võib teha vene vabrikupilli häält, kui kõlataotlus ja mänguvõtted ei ulatu kaugemale.
Tänavu nautisime Szilvay mängu kõlarikkust sametisel Vuillaume’i viiulil, mis kuulub talle endale.

Rèka Szilvay on Otsa koolis alati oodatud külaline. Inspiratsioon ja huvi, mida ta õpilastesse süstib, kannab kindlasti pikaajalist vilja. Aitäh talle!

Rèka Szilvay meistriklassist kirjutas klassika suuna arendusjuht Lembi Mets

Round Table’i finaalkontserdil jagati auhindu

Neljapäeval, 19. oktoobril KUMUs toimunud Round Table’i klubi finaalkontserdil võitis peapreemia – õppimist toetava stipendiumi – klaveriõpilane Karl Reimand. Klubilise liikumise Ladies Circle Estonia auhinna sai omaloomingulise laulu “Mystery Man” esitamise eest Kristi Raias.

Esimest korda jagas auhindu Otsa kooli esindus (žüriisse kuulusid Erkki Piisang, Lembi Mets, Siim Aimla, Mare Väljataga ja Raili Sule), andes põhiauhinna marimbal ja vibrafonil mänginud Teodor Hirvojale. Klassika suunal tõsteti esile Brigitta Listra ja rütmimuusika suunal Kristi Raias.  Publiku lemmiku tiitli pälvis kitarriduo Paula Pajusaar ja Taavi-Hans Kõlar.

Otsa kooli õpilaste toetuseks loodud konkurss toimus juba 22. korda. Konkursi eesmärgiks on anda õpilastele võimalus esineda suuremale publikule väljaspool kooli, rikastades seeläbi noorte muusikute lavakogemust.

Konkursi korraldajaks on klubi Round Table 5 Tallinn NORD, mis kuulub 1927. aastal Inglismaalt alguse saanud heategevust toetavasse liikumisse. Tänaseks tegutseb Round Table 58 riigis. Eestis on loodud kokku 13 klubi, mis asuvad Tallinnas, Tartus, Pärnus, Paides, Kuressaares, Haapsalus ja Kärdlas.

Aitäh Round Table’ile konkursi toetamise eest!

Round Table`i konkursi 2017. aasta finalistid olid:
Laura-Retti Laos
Karl Reimand
Brigitta Listra
Teodor Hirvoja
Arina Makarenko
Laura Klesment
Anita Maasalu
Brenda Pärtel
Katri Urke
Saksofonikvartett
Paula Pajusaar ja Taavi-Hans Kõlar
Kristi Raias
Maarja Haamer
Marianne Leibur

 

Pilte konkursi finaalist:

Konkursi eelvoor, 6. okt. 2017 kooli saalis:

Katariina Liimataineni klaveri- ja kammermuusika kursus

27. ja 28. oktoobril on meie koolis erakordne võimalus osaleda rahvusvahelisel klaveri- ja kammermuusika kursusel, mille juhendajaks on professor ja pianist Katariina Liimatainen, kes on Kuopio Konservatooriumi õppejõud, Soome klaveriõpetajate Ühingu juhatuse liige ja Euroopa Kammermuusikaõpetajate Assotsiatsiooni aseesimees.

Liimatainen õpetab regulaarselt meistrikursustel kõikjal Skandinaavias ja Euroopas. Ta on õppinud Helsingis, Prahas, Viinis ja samuti Moskva Konservatooriumis.

Kursusele on oodatud pianistid, klaveriansamblid ja kammeransamblid, sealhulgas ka need, mille koosseisus pole klaverit. Registreerida saab kuni 22. oktoobrini.

Vaata lähemalt siit.

 

Fotod: Kontsert Venda Tammanni auks

Laupäeval, 14. oktoobril mälestas kool tuntud akordionimängijat, kooli kauaaegset akordioni ja kandle osakonna juhatajat ning pedagoogi Venda Tammanni.
Üritus algas lillede asetamisega Venda Tammanni haulale Rahumäe surnuaial, endiste akordionipedagoogide piltide avamisega Otsa kooli akordioniklassis ja kontserdiga. Üritusel oli ligi 50 esinejat ja saalitäis kuulajaid. Üritus toimus koostöös MTÜ-ga Akordionikool ja Eesti Akordioniliit. Projekti toetas Eesti Kultuurkapital.

Ülle Sisa noortele muusikutele: olge muusikasse pidevalt armunud!

Klaveriõpetaja Ülle Sisa on seda ühiskonna ühte olulisemat ametit – õpetaja ametit – pidanud üle viiekümne aasta. Õpetajate päeva puhul antud intervjuus soovitab ta muusikat õppivatele noortele olla pidevalt armunud muusikasse ja pühenduda kirglikult oma tööle. Intervjuu tegi kooli infojuht Riina Kallas.

Kultuurkapital andis Teile väga olulise preemia, mis väärtustab õpetajaid ja eelkõige eesti muusikaõpetajaid. Otsa kooli koolipere poolt soovime Teile selle preemia ja ka saabunud õpetajate päeva puhul palju õnne!

Aitäh!

Aastate jooksul on Teil välja kujunenud oma kompleksne õpetussüsteem. Usun, et paljud tahavad teada, millised on olnud Teie kui pedagoogi põhiprintsiibid, millest olete oma töös lähtunud?

Kuivõrd klaverimäng on tõeliselt mitmekülgseid oskusi nõudev komplitseeritud tegevus, on seda ka selle õpetamine. Seda võiks võrrelda mitme tundmatuga võrrandi lahendamisega, kus vastuseni jõudmiseks on olemas erinevaid lahenduskäike. Oluline on leida tundmatud ja võimalikult otsem tee soovitud tulemuseni.

Kasutades seda võrdlust, on minu jaoks kaheks tundmatuks õpilane ja õpetatav muusikateos, millede koodide murdmise oskusest sõltub edasise töö tempo, sisu ja kvaliteet.

Õpilase puhul arvestan tema isikuomadusi, oskusi, võimeid, soove ja huve. Teose puhul teen endale selgeks kõik vajaminevad parameetrid selle õpetamiseks ja interpreteerimiseks. Siis algab õpilasega koostöös tee otsimine seatud sihtide poole. Proovin pilku alati hoida kaugemal ees ja valida vastavalt sellele nägemusele igale õpilasele just temale vajaminevaid oskusi arendava repertuaari.

Põhiprintsiip, kui seda üldse sõnastada saab, on lihtne: kõik mida teed, tee nii hästi kui just sina suudad. See kehtib minu klassis nii õpilasele kui ka õpetajale!

Millal olite kindel, et tahate klaveriõpetajaks saada?

Intervjuud saab täispikkuses lugeda siit.

Tanel Klesment sai kultuurkapitalilt aastapreemia

Rahvusvahelisel muusikapäeval tunnustasid Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapital ja Eesti Muusikanõukogu Eesti muusikamaastiku parimaid. Kultuurkapitali aastapreemia pälvis teiste seas Otsa kooli helinduse õpetaja Tanel Klesment – Eesti muusika salvestamise eest. Soovime koolipere poolt palju õnne!

Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapital valis preemiate saajad välja avalikult esitatud kandidaatide hulgast. Tänavu anti välja üheksa preemiat, preemia suurus on 4000 eurot. Muusikapreemiate pidulik üleandmine toimus Estonia kontserdisaalis. Tseremoonia lavastaja oli Eva Koldits ja kunstiline juht Siim Aimla.

Vaata, kes said auhinnad siit. Eesti Rahvusringhäälingu poolt jäädvustatud pildigalerii pidulikult sündmuselt asub siin.

Vilistlase Irina Zahharenkova meistrikursus!

Otsa koolis toimub 14. ja 15. oktoobril koostöös keelpilliosakonna Reka Szilvay kursusega “Miks ja kuidas” vol. 11 IRINA ZAHHARENKOVA meistrikursus kooli klaveriõpilastele.

Pianist Irina Zahharekona on Otsa kooli üks silmapaistvamaid vilistlasi, rohkete rahvusvaheliste klaverikonkursside võitja ja laureaat (J. S. Bachi nimeline konkurss Leipzigis, G. Enescu nimeline konkurss Rumeenias, Alessandro Casagrande konkurss Itaalias jpt).

Otsa kool kutsub koolitusele-meistrikursusele

Tänavu 14. ja 15. oktoobril toimub koolitussarja “Miks ja kuidas” 11. kohtumine, kus oma teadmisi jagab Sibeliuse Akadeemia viiuliprofessor Réka Szilvay, kes viib viiuldajatele läbi meistrikursuse ning räägib spetsialistina pillimänguks kõige sobivamatest kehaasenditest. Saame teada:
– miks tekivad mängides pinged?
– miks me ei avasta oma mängupingeid õigeaegselt?
– milline seos on mängupingete ja kõlaprobleemide vahel?
– kuidas saab pillimängija tähele panna oma keha?
– kuidas jõuda tasakaalustatud ja vaba pillimänguni?

14. oktoobril toimub koolitus Nõmme Muusikakoolis (Pärnu mnt 320, Tallinn). Kogunemine on kell 10. Kell 10.30 loeng, kell 13-17 lahtised tunnid.
15. oktoobril oleme Otsa koolis. Kell 11-12 esinevad Réka Szilvay ja Irina Zahharenkova. Kell 12.30 jätkuvad lahtised tunnid.

Koolitus kestab kaks päeva (16 tundi). Osalustasu on 10 eurot.

Kuni 12. oktoobrini saab registreeruda aadressil eva.punder@otsakool.edu.ee. Palun selleks saata oma nimi, isikukood (koolitustunnistuse jaoks), kooli nimi ja teave, kas maksate ise või maksab kool. Lähemat infot jagab Eva Punder telefonil: 52 71816.

KOHTUMISENI!

Head õpetajate päeva!

Kallid õpetajad!

Kõik kõige paremad soovid Teile tänasel õpetajate päeval! Soovime, et teil jätkuks jaksu ja indu jagada oma tarkust ja kogemusi. Soovime, et leiaksite üles ja aitaksite arendada neid andeid, mida keegi teine esmapilgul võibolla ei märkagi. Soovime Teile palju põnevaid muusikalisi elamusi ja rõõmsaid hetki Teie töös!

Ilusat õpetajate päeva kõigile!