Erasmus+ õpirände projekt „Crossroads” 2018-1-EE01-KA102-046879
Algus: 1.06.2018
Lõpp: 31.05.2020
ERASMUS+ õpirände projekti „Crossroads” koordineerib Otsakool ja projekti rahastab Euroopa Liidu haridus-, koolitus-, noorte- ja spordiprogramm Erasmus+.
Projekti eesmärgiks on kooli klassikasuuna interpreedi õppekava õpilastele erialase rahvusvahelise praktika võimaldamine ja õpetajatele enesetäiendamisvõimaluse andmine.
2018/2019 õppeaastal toimus 12 õpetajate ja 3 õpilaste õpirännet projekti partnerkoolidesse. Oma reisimuljeid jagasid õpilased Otsa Kooli reisiblogis: https://otsakooli.blogspot.com/ ja Karmen Palusoo blogis: https://muusikaminuseneses.com/pealeht/. Kõik õpirändel osalejad saavad Europassi õpirändetunnistused.
Õpilased saavad õpirände käigus arendada oma erialaseid oskuseid praktika näol tulemaks toime rahvusvaheliseks muutunud tööturu situatsioonis ja parandades oma karjääriväljavaateid.
2019/2020 õ/a on võimalik praktikale minna 3 klassikasuuna õpilasel Madeira Kunstide Kooli.
Õpiränne kestab 21 päeva.
Toimumise aeg: 12.01.2020 – 03.02.2020
Õpetajatel on võimalik end täiendada läbi rahvusvahelise koostöö projekti raames toimuvatel õpirännetel. Oma erialaste kogemuste vahetamise kaudu saab õpetaja tutvuda partnerkooliga, nende organisatsiooni, töökorralduse ja pedagoogiliste suundadega ning aidata seeläbi kaasa õppetegevuse arendamisele.
2019/2020 õ/a toimub 7-päevane õpiränne Madeira Kunstide Kooli.
Õpirände aeg: 12.01.2020 – 18.01.2020
Õpetajate arv: 2
Projektis osalevad partnerkoolid:
Madeira Kunstide Kool (Portugal):
Madeira Kunstide Kool on olnud Otsakooli pikaajaline usaldusväärne partnerkool õpilaste õpirännete osas ka varasematel aastatel. Käesoleva projekti raames toimub ka õpetajate õpiränne. Eelnevad projektid on olnud tulemuslikud ning koostöötahe jätkuv. Varasemalt välispraktikal käinud õpilased on saanud tugeva tõuke erialaseks arenguks, asunud edasi õppima muusikakõrgkoolidesse ning suundunud tööle professionaalsete muusikutena.
Madera Kunstide Kooli muusikaõpetajaid iseloomustavad kõrge kvalifikatsioon (enamikel magistri ja doktorikraad), paljurahvuselisus (esindatud üle 10 rahvuse) ning tulemuslik lähenemisviis õpetamisele. Valdav osa keel-, puhk- ja löökpilliõpetajatest mängib Madeira klassikalises orkestris. Õpetajad on huvitatud kultuurilistest kontaktidest, on avatud ja enamus suudab suhelda inglise keeles.
Kodulehekülg: http://www.conservatorioescoladasartes.com/
Kuopio Konservatoorium (Soome)
Kuopio Konservatoorium kui Soome üks suurim ja mitmekülgseim muusikat ja tantsu ühendav õppeasutus on hetkel mitmete kaasaegsete muusikapedagoogiliste suundade edendaja ja arengusuundade eestvedaja. Konservatoorium töötab Kuopio Muusikakeskuse majas positiivses sünergias koos Kuopio Linnaorkestri, Sibeliuse Akadeemia filiaali ja Savonia kõrgema taseme kutsekooli muusikaosakonnaga. Profiililt Otsakooliga sarnase kutsekoolina annab kool tantsu- ja muusikaõpet oma regioonis. Viimastel aastatel on Kuopio Konsevatoorium rahvusvahelise koostöö koordinaatorina juhtinud kaasava pedagoogika (Inclusive Pedagogy of Arts) suundade arendamist Euroopas.
Kodulehekülg: https://www.kuopionkonservatorio.fi/en/
Braga Calouste Gulbekiani nimeline Muusika Konservatoorium (Portugal)
Braga Calouste Gulbenkiani Muusikakonservatoorium Portugalis on 1971. aastal asutatud riiklik õppeasutus, mis asub Põhja-Portugalis riigi suuruselt kolmandas linnas Bragas. Kool annab muusikalise hariduse katsed läbinud oma piirkonna lastele ja noortele vanuses 6-18 aastat. Keskkooli vanuseastmes on muusikaõpe suunatud professionaalsetesse muusikakõrgkoolidesse sisseastumiseks ettevalmistuse andmisele. Õpilaste tulemused on aastate lõikes keskmiselt head ja väljalangevuse määr marginaalne. Kool on olnud edukas Braga kultuurielus osalev haridusoragnisatsioon ja pakub koostöö vormis kvaliteetset muusikaõpet oma piirkonnas muuhulgas ka nägemispuudega õpilastele. Lisaks mitmetele orkestritele ja kooridele ja tegutseb koolis üle kolmekümne kammerkooseisu.
Kodulehekülg: https://www.conservatoriodebraga.pt
Projekti tegevuste kirjeldus õpirändel:
Projekti raames tasutakse osalejate transpordi-, elamis- ja kindlustuskulud.
Projekti töökeel on inglise keel. Õpilastele võimaldatakse keeleline testimine ja ettevalmistus inglise keeles veebipõhiselt keeletoe keskkonnas OLS (Online Linguistic Support).
Nõuded kandideerimiseks:
Kandideerida saavad kõik klassikasuuna põhi- ja jätkuõppe interpreedi õppekava õpilased.
Tingimuseks on õppevõlgnevuste puudumine, motiveeritus ja keeleoskus.
Praktika on võimalik järgmistel erialadel: viiul, vioola, tsello, klassikaline laul, kitarr, löökpillid, flööt, oboe, klarnet, fagott, plokkflööt, saksofon, trompet, tromboon, metsasarv, tuuba, akordion, klaver, orel, harf.
Õpetajate tegevused õpirändel:
Õpiränne vormistatakse töölähetusena. Osalejate transpordi-, elamis- ja kindlustuskulud hüvitatakse. NB! Õpirände ajas sisalduvad ka 2 transpordipäeva.
Dokumendid:
Pildi- ja videogaleriid, infomaterjalid:
Artiklid:
Blogid: