Vastuvõtueksami nõuded solfedžos rütmimuusika suunal 5. ja 6. klassis
Sisseastumiseksam, kirjalik osa (30 min; maksimum 40 p)
- Intervallide kuuldeline eristamine oktaavi piires (v.2 – p.8). Intervallid esitatakse klaveril, iga intervalli mängitakse ette kaks korda.
Hindamine: punkte annab iga õige intervall; maksimum 10 p
- Meloodilised diktaadid. Mõlemat diktaati mängitakse ette 8 korda, klaveril:
* kuni 2-märgiga helistikus, 2 takti
* kuni 4-märgiga helistikus, 4 takti (sisaldab punkteeritud rütme, pidesid, alteratsioone)
Hindamine: punkte annavad õige taktimõõt, helistikumärgid, noodid, rütm; maksimum 20 p
- Rütmidiktaat. Diktaati koputatakse ette 8 korda.
Hindamine: punkte annavad õige taktimõõt, rütm; maksimum 10 p
Sisseastumiseksam, suuline osa (individuaalne, 15 min; maksimum 60 p)
- Õpetaja poolt ettemängitud meloodialõigu järgilaulmine (õpilane valib endale sobivad nimetused):
* numbritega (1,2,3…7) / jo-le-mi…ti / do-re-mi…si / c,d,e… b (h)/ la,la,la…la
Hindamine: punkte annavad täpsus kordamisel, õiged noodi nimetused, intonatsioon; maksimum 10 p
- Noodist laulmine (õpilane valib endale sobivad nimetused):
* numbritega (1,2,3…7) / jo-le-mi…ti / do-re-mi…si / c,d,e… b (h)/ la,la,la…la
Hindamine: punkte annavad ühtlane tempo, täpsed rütmid, intonatsioon, õiged noodinimed; maksimum 20 p
- Õpetaja poolt ettemängitud rütmiharjutuse järgi koputamine
Hindamine: punkte annavad ühtlane tempo, täpsed rütmid; maksimum 10 p
- Harmoonia muutuste kuuldeline tuvastamine:
* duur ja moll akordide eristamine
Hindamine: punkte annab iga õige akord; maksimum 20 p
Vastuvõtueksami nõuded solfedžos rütmimuusika suunal 7. ja 8. klassis
Sisseastumiseksam, kirjalik osa (30 min; maksimum 40 p)
- Intervallide kuuldeline eristamine oktaavi piires (v.2 – p.8). Intervallid esitatakse klaveril, iga intervalli mängitakse ette kaks korda.
Hindamine: punkte annab iga õige intervall; maksimum 10 p
- Meloodiline diktaat. Diktaati mängitakse ette 8 korda, klaveril. Kuni 4-märgiga helistikus, 8 takti (sisaldab punkteeritud rütme, pidesid, alteratsioone). Hindamine: punkte annavad õige taktimõõt, helistikumärgid, noodid, rütm; maksimum 20 p
- Rütmidiktaat. Diktaati koputatakse ette 8 korda.
Hindamine: punkte annavad õige taktimõõt, rütm; maksimum 10 p
Sisseastumiseksam, suuline osa (individuaalne, 15 min; maksimum 60 p)
- Õpetaja poolt ettemängitud meloodialõigu järgilaulmine (õpilane valib endale sobivad nimetused):
* numbritega (1,2,3…7) / c,d,e… b (h)
Hindamine: punkte annavad täpsus kordamisel, õiged noodi nimetused, intonatsioon; maksimum 10 p
- Noodist laulmine tähtnimedega:
* c,d,e… b (h)
Hindamine: punkte annavad ühtlane tempo, täpsed rütmid, intonatsioon, õiged tähtnimed;, maksimum 20 p
- Õpetaja poolt ettemängitud rütmiharjutuse järgi koputamine
Hindamine: punkte annavad ühtlane tempo, täpsed rütmid; maksimum 10 p
- Harmoonia muutuste kuuldeline tuvastamine:
* duur ja moll akordide eristamine
*kolmkõlapöörete eristamine
Hindamine: punkte annab iga õige akord ja pööre; maksimum 20 p
Vastuvõtueksami nõuded solfedžos rütmimuusika suunal 9. klassis
Sisseastumiseksam, kirjalik osa (30 min; maksimum 40 p)
- Intervallide kuuldeline eristamine oktaavi piires (v.2 – p.8). Intervallid esitatakse klaveril, iga intervalli mängitakse ette kaks korda.
Hindamine: punkte annab iga õige intervall; maksimum 10 p
- Meloodiline diktaat. Diktaati mängitakse ette 8 korda, klaveril. Diktaadi pikkus on 8 takti (sisaldab punkteeritud rütme, pidesid, alteratsioone) Hindamine: punkte annavad õige taktimõõt, helistikumärgid, noodid, rütm; maksimum 20 p
- Rütmidiktaat. Diktaati koputatakse ette 8 korda.
Hindamine: punkte annavad õige taktimõõt, rütm; maksimum 10 p
Sisseastumiseksam, suuline osa (individuaalne, 15 min; maksimum 60 p)
- Õpetaja poolt ettemängitud meloodialõigu järgilaulmine (õpilane valib endale sobivad nimetused):
* numbritega (1,2,3…7) / c,d,e… b (h)
Hindamine: punkte annavad täpsus kordamisel, õiged noodi nimetused, intonatsioon; maksimum 10 p
- Noodist laulmine tähtnimedega:
* c,d,e… b (h)
Hindamine: punkte annavad ühtlane tempo, täpsed rütmid, intonatsioon, õiged tähtnimed;, maksimum 20 p
- Õpetaja poolt ettemängitud rütmiharjutuse järgi koputamine
Hindamine: punkte annavad ühtlane tempo, täpsed rütmid; maksimum 10 p
- Harmoonia muutuste kuuldeline tuvastamine:
* duur ja moll akordide eristamine
*kolmkõlapöörete eristamine
*T, S, D/I, IV, V akordide eristamine
Hindamine: punkte annab iga õige akord ja pööre; maksimum 20 p
|
Vastuvõtt 5.-9. klassi |
Punktide arv |
Eriala |
Sisseastumiskatse hinne |
kuni 5 punkti |
Solfedžo |
Sisseastumiskatse hinne |
hinded „väga hea“ ja „hea“ (või 70-100 p) 2 punkti, hinne „rahuldav“ (või 50-69 p) 1 punkt |
Üldharidus |
üldainete viimase õppeaasta perioodihinnete keskmine |
Kuni 5 punkti |
Kooli täitmata eriala kohale kandideerijale võib vastuvõtukomisjon lisada kuni 1 punkti. |