Ava alamenüü

Kroonika

Naiskoori kontsertreis Stockholmi 16-20.mai 2001

III kursuse õpilane Marje Metsis

Üle mitme aasta käis Otsa kooli naiskoor jälle välisreisil. See oli nii õppe – kui kontsertreis, kus kasulik oli ühendatud meeldivaga – lühike puhkus ja vaheldus enne eksamiperioodi. Reisisime koos vokaalansambliga Duubel 7. 17. mai hommikuks jõudsime Stockholmi – tee sinna oli üsna pikk, aga kohale jõudsime. Samal päeval oli hea võimalus näha, kuidas tehakse tööd Adolf Fredriksi koolis, See kool on Euroopas unikaalne, sest põhirõhk on asetatud koorilaulule. Iga klass on koor, nii on koolis 36 koori, lisaks veel kontsertkoorid, kuhu kuuluvad parimatest parimad. Kooli tutvustas meile tuntud vokaalpedagoog Bo Johanson, kellel on ennegi olnud mitmeid kokkupuuteid Eestiga ning meie koorikultuuriga, Lastekoori proovis näitas Bo Johanson meile, kuidas tema kooriga tööd teeb, samas tutvustas erinevaid variante, kuidas lastele õppimine võimalikult huvitavaks ning meeldivaks muuta. Kuulasime A. Fredriksi koolis ka kahte muusikatundi. Päris palju tegeleti noodist laulmisega, lapsed olid selles üsna osavad. Õpetajate ja õpilaste vaheline suhtlemine oli hoopis vabamas stiilis kui Eesti koolides. Pärastlõunal oli haruldane võimalus jälgida Rootsi Raadio koori proovi Tõnu Kaljuste juhatusel Gustaf Vasa Kyrka’s (Stockholmis). Rootsi Raadio Koor on üks maailma parimaid kammerkoore, koori kõik liikmed on professionaalsete võimetega lauljad. Kutseliste kollektiivide proovid erinevad asjaarmastajate harjutustest, iga proov on nagu kontsert, sest noodiõpetustööd ei pea tegema, kogu aeg ja energia läheb musitseerimisele. Harjutati Einojuhani Rautavaara teost “Vigilia”. Samuti oli väga huvitav ning erialaliselt kasulik jälgida Tõnu Kaljuste dirigeerimist – tegemist on ju maailmatasemel dirigendiga, kellelt on nii mõndagi õppida. Järgmise päeva õhtul (18. mai) kuulasime seda teost kontsertettekandes. Hilisele kellaajale vaatamata (kontsert algas 22. 00) kujunes esitusest nauditav kontserdielamus, Omaette elamuseks osutus ka kontserdilt ööbimispaika minek – väljas sadas paduvihma ning tee oli pikk, sellegipoolest oli meil vahva ning nalja sai palju. Ööbimispaigaks oli Stockholmi Eesti Kool – see asub Stockholmi vanalinnas, seal vöttis meid vastu sealne muusikaõpetaja Sirje Malm. Andsime kooliperele ka kontserdi. Otsa kooli naiskoor laulis tänavuste lõpetajate – Kadri Innos, Irina Ivasik, Pille Pedak, Ester Tuulik – juhatusel oma riigieksamikava. Duubel 7 laulis Hirvo Surva juhatusel. Kõige menukamateks osutusid naiskoori ja Duubel 7 ühislaulud: Ülo Vinteri “Laul Põhjamaast” (juhatas Andrus Siimon, klaveril Riita Michelson) ning Friedrich Saebelmanni “Kaunimad laulud” (Juhatas Hirvo Surva), Reisil antud kontserdid olid väga kasulikud lõpukavade viimistlemiseks ning esinemisküpsuse saavutamiseks. Ei saa öelda, et kontserdid oleksid läinud väga hästi, vajaka jäi esinemisjulgusest – ja kindlusest ning emotsionaalsusest. Ent üldmulje jäi siiski hea. Laupäeval külastasime Skanseni loodusparki, kus kogu meie seltskonna lemmikuks said kolm karupoega. Pärastlõunal käisime Drottningholmis ja Sigtunas. Ööl vastu pühapäeva sõitsime tagasi Turusse, kus hommikul osalesime Katariina kirikus kontsert-jumalateenistuseL Reis möödus äpardusteta, paistis, et koor jäi rahule – see ongi ju olulisim.